Popularne dyscypliny
Dyscypliny
Pokaż wszystko

FC Barcelona negocjuje umowę sponsorską ze Spotify. Serwis streamingowy może przejąć nazwę stadionu Camp Nou

Emil Riisberg

28/01/2022, 13:20 GMT+1

FC Barcelona poszukuje nowego sponsora głównego. Według hiszpańskich mediów najbardziej atrakcyjną ofertę katalońskiemu klubowi przedstawił jeden z gigantów rynku streamingowego. W grę wchodzić ma nawet przejęcie nazwy legendarnego stadionu Camp Nou.

Foto: Eurosport

Duma Katalonii zbliża się do zakończenia współpracy z japońską firmą Rakuten, z którą związana jest od początku rozgrywek 2017/2018. Barcelona na mocy tej umowy miała inkasować 55 milionów euro za sezon, a logotypy firmy widniały na koszulkach, fasadzie stadionu czy boiskach treningowych. Kontrakt nie zostanie przedłużony, ponieważ Rakuten nie jest w stanie przedstawić tak korzystnej oferty jak przed pandemią COVID-19.

Stadion Camp Nou zmieni nazwę?

To zmusiło przedstawicieli klubu do poszukiwania nowego sponsora. I mają być one już na ostatniej prostej, bo - jak donoszą hiszpańskie media - najbardziej atrakcyjną ofertę złożyło Spotify.
Według "Catalunya Radio" związanego z "Mundo Deportivo" w grę wchodzić ma nie tylko umieszczenie logotypu firmy na koszulkach, ale też zmiana nazwy stadionu na "Camp Nou Spotify".
Umowa sponsorska miałby zostać podpisana na pięć lat. Według różnych źródeł Spotify miałoby wpłacać na konto Barcelony od 60 do nawet 85 milionów euro za sezon, co byłoby najwyższą tego typu umową w świecie piłki nożnej.
Spotify jest największym na świecie dostawcą usług strumieniowego przesyłania muzyki i podcastów z liczbą 381 milionów aktywnych użytkowników. Firma została założona w 2006 roku w Sztokholmie przez Daniela Eka i Martina Loreztzona. Aktualnie obecna jest na 184 rożnych rynkach.
Barcelona w obecnym sezonie znajduje się w głębokim kryzysie. Już po fazie grupowej odpadł z Ligi Mistrzów, a w tabeli Primera Division plasuje się na piątym miejscu ze stratą 15 punktów do prowadzącego Realu Madryt.
picture

Foto: Eurosport

Autor: pqv / Źródło: eurosport.pl, mundodeportivo.com
Powiązane tematy
Udostępnij
Reklama
Reklama