Robert Kubica zadebiutował za kierownicą Ferrari w długodystansowych mistrzostw świata – wyniki wyścigu w Katarze
📝Polska Agencja Prasowa
Akt. 02/03/2024, 22:21 GMT+1
Zespół AF Corse, którego kierowcą jest Robert Kubica, w sobotę zajął piąte miejsce w klasie Hypercar podczas pierwszej rundy długodystansowych mistrzostw świata WEC w Katarze. Polak oficjalnie zadebiutował za kierownicą Ferrari na Losail International Circuit. Zwyciężył team Porsche Penske.
Drugie miejsce ze stratą 33,297 zajął Team JOTA, jadący także bolidem Porsche, a na trzeciej pozycji uplasował się drugi zespół Penske ze stratą 34,398.
Do wyścigu w Katarze Ferrari wystawiło trzy samochody. Dwa teamy fabryczne i prywatny zespół AF Corse, którego jednym ze sponsorów jest PKN Orlen. W AF Corse bolidem Ferrari 499P z Maranello jechali Kubica, Rosjanin z izraelskim paszportem Robert Szwarcman oraz Chińczyk Yifei Ye.
Kubica walczył w Katarze
Po pięciu godzinach rywalizacji AF Corse jechał jako szósty i wydawało się, że na mecie zamelduje się także jako szósta załoga inauguracyjnej rundy mistrzostw świata.
Jednak na ostatnim okrążeniu - w sumie w sobotę przejechano ich 335, o łącznej długości 1812 km - Kubicy i partnerom z teamu dopisało szczęście. Doszło do awarii jadącego przed nimi Peugeota i AF Corse awansował na piątą lokatę. Najwyższą wśród ekip jadących Ferrari, gdyż teamy fabryczne uplasowały się na 8. i 14. miejscu.
Problemy techniczne AF Corse
Team z Kubicą w składzie miał spore szanse na wywalczenie miejsca na podium, ale przeszkodziły w tym problemy techniczne. Po ponad pięciu godzinach jazdy, gdy za kierownicą był Szwarcman, samochód został ściągnięty do serwisu, gdyż trzeba było wymienić uszkodzone tylne skrzydło. Trwało to kilka minut, w tym czasie zmieniono także kierowcę. Kubica wrócił na tor na 12. pozycji i zaczął mozolnie odrabiać straty. Udało się awansować o kilka miejsc, ale do podium było za daleko.
Zwycięski zespół Porsche Penske tworzyli Belg Laurens Vanthoor, Francuz Kevin Estre i Niemiec Andre Lotterer.
W 2024 roku odbędzie się osiem rund WEC. Sezon, którego najważniejszym wydarzeniem będzie czerwcowy 24-godzinny wyścig w Le Mans, zakończy się 2 listopada w Bahrajnie.
Program FIA WEC 2024:
2 marca: 1812 km Katar
21 kwietnia: 6-godzin Imola (Włochy)
11 maja: 6-godzin Spa-Francorchamps (Belgia)
15-16 czerwca: 24-godziny Le Mans (Francja)
14 lipca: 6-godzin Sao Paulo (Brazylia)
1 września: 6-godzin Lone Star Le Mans (USA)
15 września: 6-godzin Fuji (Japonia)
2 listopada: 8-godzin Bahrajn
21 kwietnia: 6-godzin Imola (Włochy)
11 maja: 6-godzin Spa-Francorchamps (Belgia)
15-16 czerwca: 24-godziny Le Mans (Francja)
14 lipca: 6-godzin Sao Paulo (Brazylia)
1 września: 6-godzin Lone Star Le Mans (USA)
15 września: 6-godzin Fuji (Japonia)
2 listopada: 8-godzin Bahrajn
(jac)
dołącz do Ponad 3 miliony użytkowników w aplikacji
Pobierz
Zeskanuj
Powiązane tematy
Udostępnij