Eurosport
UEFA przyznała się do błędu w meczu Niemcy - Hiszpania. Toni Kroos zabrał głos
📝
Akt. 24/09/2024, 23:05 GMT+2
UEFA przyznała się, że reprezentacja Niemiec powinna dostać rzut karny przeciwko Hiszpanii w dogrywce ćwierćfinału Euro w Stuttgarcie. Do tamtej sytuacji w mocnych słowach odniósł się Toni Kroos. - Trzy miesiące zajęło im zrozumienie, że to było zagranie ręką, co prawie każdy zauważył w sekundę - podsumował wybitny zawodnik.
Euro 2024: mecz Niemcy - Hiszpania w ćwierćfinale (Getty Images)
Źródło wideo: Getty Images
Sytuacja, która wzbudziła olbrzymie kontrowersje, doszło 5 lipca, na początku drugiej połowy dogrywki szlagierowego ćwierćfinału Euro 2024. W 107. minucie, po strzale Jamala Musiali, piłka trafiła w rękę znajdującego się w polu karnym Marca Cucurelli. Niemcy domagali się jedenastki, ale gwizdek Anthony'ego Taylora milczał.
Kroos o analizie UEFA
Ponad dwa i pół miesiąca później UEFA przyznała rację Niemcom. Jak donoszą światowe media, Komitet Sędziowski UEFA poinformował arbitrów międzynarodowych, że w tym meczu doszło do błędu i Niemcy powinni otrzymać rzut karny.
Całą sytuację postanowił skomentować Kroos, który brał udział w tamtym meczu. Po przegranej 1:2 i odpadnięciu z turnieju piłkarz postanowił zakończyć karierę.
- Trzy miesiące zajęło im zrozumienie, że to było zagranie ręką, co prawie każdy zauważył w sekundę. To mnie bardzo uspokaja (śmiech). Czy teraz mogę nazywać się mistrzem Europy, bo oficjalnie to potwierdzili? Nie sądzę - zacytował Kroosa niemiecki dziennik "Bild”.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/24/image-960ca4d8-cf87-47d2-8686-39524ea80188-85-2560-1440.jpeg)
Toni Kroos w meczu Niemcy - Hiszpania podczas Euro 2024
Foto: Getty Images
"Powinien być rzut karny"
W szczegółowym oświadczeniu, przygotowanym przez szefa sędziów europejskiej federacji Roberto Rosettiego, napisano:
"Zgodnie z najnowszymi wytycznymi UEFA kontakt piłki z ręką uniemożliwiający oddanie strzału na bramkę powinien być karany surowiej, a w większości przypadków powinien zostać przyznawany rzut karny, chyba że ramię obrońcy jest bardzo blisko ciała lub dotyka ciała. W tym przypadku obrońca (Cucurella) zatrzymał strzał ramieniem, które nie znajdywało się blisko ciała, więc powinien zostać przyznany rzut karny" - zacytował oświadczenie "Bild".
(dasz/po)
Powiązane tematy
Powiązane mecze
Hiszpania
/images.sports.gracenote.com/images/lib/basic/geo/country/flag/large/2203.png)
2
1
Niemcy
/images.sports.gracenote.com/images/lib/basic/geo/country/flag/large/2206.png)
Reklama
Reklama