UEFA przyznała się do błędu w sprawie wielkiej kontrowersji w meczu Niemcy - Hiszpania
Kontrowersyjną decyzją sędziego Anthony'ego Taylora, który po zagraniu ręką Hiszpana Marca Cucurelli w ćwierćfinale tegorocznego Euro nie podyktował rzutu karnego, żyły latem całe Niemcy. Teraz, ponad dwa i pół miesiąca później, UEFA przyznała, że gospodarzom ostatnich mistrzostw Europy należała się jedenastka.
Euro 2024: mecz Niemcy - Hiszpania w ćwierćfinale (Getty Images)
Źródło wideo: Getty Images
Sytuacja, która wzbudziła tak dużo kontrowersji, miała miejsce na początku drugiej połowy dogrywki szlagierowego ćwierćfinału Euro w Stuttgarcie. W 107. minucie po strzale Jamala Musiali piłka trafiła w rękę znajdującego się w polu karnym Cucurelli. Niemcy domagali się jedenastki, ale gwizdek Anthony'ego Taylora milczał.
/origin-imgresizer.eurosport.com/2024/09/23/image-30c0c2b6-f762-44c7-bb5d-f93557e8f673-85-2560-1440.jpeg)
Tą sytuacją żyły całe Niemcy
Foto: Getty Images
Hiszpanie powoływali się na przepis, który mówi o tym, że gdy ruch ręką jest naturalny, wówczas nie ma mowy o rzucie karnym. Gospodarze Euro twierdzili inaczej. Rozpamiętywali jeszcze długo po przegranej 1:2 i odpadnięciu z turnieju.
Oberwało się też Cucurelli, który przez całe dwa następne mecze - z Francją w półfinale i Anglią w finale - był celem prawdopodobnie niemieckich kibiców licznie zasiadających na trybunach. Wygwizdywali go za każdym razem, gdy był przy piłce.
"Zgodnie z najnowszymi wytycznymi UEFA"
Ponad dwa i pół miesiąca później UEFA przyznała rację Niemcom. Jak podaje hiszpański portal "Relevo", Komitet Sędziowski UEFA poinformował arbitrów międzynarodowych, że w tym meczu doszło do błędu i Niemcy powinni otrzymać rzut karny.
W bardziej szczegółowym oświadczeniu przygotowanym przez szefa sędziów europejskiej federacji Roberto Rosettiego napisano:
"Zgodnie z najnowszymi wytycznymi UEFA kontakt piłki z ręką uniemożliwiający oddanie strzału na bramkę powinien być karany surowiej, a w większości przypadków powinien zostać przyznawany rzut karny, chyba że ramię obrońcy jest bardzo blisko ciała lub dotyka ciała. W tym przypadku obrońca (Cucurella) zatrzymał strzał ramieniem, które nie znajdywało się blisko ciała, więc powinien zostać przyznany rzut karny" - cytuje oświadczenie niemiecki "Bild".
"Całe piłkarskie Niemcy nadal będą dobrze pamiętać" - skomentował tabloid.
(lukl)
Powiązane tematy
Powiązane mecze
Hiszpania
/images.sports.gracenote.com/images/lib/basic/geo/country/flag/large/2203.png)
2
1
Niemcy
/images.sports.gracenote.com/images/lib/basic/geo/country/flag/large/2206.png)
Reklama
Reklama
/origin-imgresizer.eurosport.com/2025/06/16/image-0b3a5785-fa0e-4f6a-b4d7-3924772c1e4f-68-310-310.jpeg)