Popularne dyscypliny
Dyscypliny
Pokaż wszystko

WEC: wyścig 6-godzinny w Portimao wyniki i relacja; miejsce Roberta Kubicy - Długodystansowe Mistrzostwa Świata 2023

Emil Riisberg

16/04/2023, 19:10 GMT+2

Robert Kubica wraz ze swoim zespołem WRT uplasował się na trzecim miejscu w klasie LMP2 w niedzielnym 6-godzinnym wyścigu w portugalskim Portimao. Była to druga runda tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC).

Zespół WRT na trzecim miejscu w LMP2 w Portimao

Foto: Eurosport

Belgijski zespół nie zaczął najlepiej weekendu w Portugalii. W sobotę w kwalifikacjach Kubica, Szwajcar Louis Deletraz (z którym Polak triumfował w 2021 w ELMS) oraz urodzony w Angoli Rui Andrade, osiągnęli tylko dziewiąty czas i z tak odległej pozycji w niedzielę startowali do wyścigu.

Duży awans ekipy Kubicy

Tym razem wszyscy trzej kierowcy WRT już nie zawiedli. Po nieco ponad trzech godzinach jazdy minęli cztery samochody rywali i wyszli na piątą pozycję. Za kierownicą siedział wtedy Kubica, któremu później udało się wyjść na czwartą lokatę.
Gdy do mety zostało jeszcze około 80 minut jazdy, w teamie WRT nastąpiła zmiana i auto przejął Deletraz. Szwajcar szybko zaczął odrabiać straty do czołówki, zbliżając się do najlepszej trójki.
Pół godziny przed metą kierowcy zaczęli po raz ostatni zjeżdżać do pit stopu na zmianę opon i WRT na moment spadł na siódmą lokatę. To jednak nie trwało długo, kilka chwil później Deletraz ponownie był czwarty. Atak na podium Szwajcar przeprowadził na 25 minut przed końcem, wyprzedzając Prema Racing, w którym jechał znany z Formuły 1 Rosjanin Daniił Kwiat, i awansował na trzecie miejsce.
W Portugalii w LMP2 triumf święciły zespoły United Autosports, które zajęły dwie najwyższe pozycje na podium. Sporego pecha miał natomiast polski team Inter Europol Competition, który z powodu problemów z oponami, jakie pojawiły się w końcówce, zajął dziesiąte miejsce.
Bolidy LMP2 są prototypami. Ich konstrukcja nie jest oparta na żadnym już istniejącym samochodzie wyścigowym. Nadwozie wykonane jest z włókna węglowego, napęd stanowią silniki V8 o pojemności 4,2 litra, dostawcą w większości jest firma Gibson. Ich moc w porównaniu do wersji z ubiegłego roku została zmniejszona z 600 do 540 KM.

Dominacja Toyoty w Hypercar

W klasyfikacji generalnej Hypercar, tak samo jak w pierwszej rundzie rozegranej 18 marca na torze Sebring w Stanach Zjednoczonych, triumfowała załoga Toyoty. Tym razem w składzie: Brendon Hartley, Sebastien Buemi i Ryo Hirakawa. Drugie miejsce wywalczyło Ferrari, a trzecie Porsche.
Team Toyoty, który wcześniej zwyciężył w Sebring: Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez, w Portugalii po problemach uplasował się na dziewiątej pozycji, tracąc do zwycięzców siedem okrążeń.
Sezon 2023 długodystansowych mistrzostw świata WEC obejmuje siedem rund. Czwartą będzie w czerwcu 24 Le Mans, a ostatnią ośmiogodzinny wyścig w Bahrajnie, zaplanowany na 4 listopada.
Autor: jac/łup / Źródło: eurosport.pl, PAP
Powiązane tematy
Udostępnij
Reklama
Reklama