Popularne sporty
Wszystkie sporty
Pokaż wszystko

Speedway Grand Prix: Ponad cztery miliony widzów żużla w Eurosporcie - SGP 2022

Emil Riisberg

06/10/2022, 13:43 GMT+2

Zakończony w sobotę sezon Speedway Grand Prix po raz pierwszy był w całości transmitowany na platformach i kanałach TVN Warner Bros. Discovery. Również po raz pierwszy walka o tytuły mistrzów świata w seriach SGP, SGP2 i SGP3 była organizowana przez Discovery Sports Event. Z oszałamiającymi wynikami. Rywalizacja przyciągnęła przed ekrany łącznie ponad cztery miliony widzów.

Bartosz Zmarzlik wywalczył tytuł indywidualnego mistrza świata na żużlu

Foto: Eurosport

Najwyższą publiczność zgromadziło Grand Prix Polski rozgrywane na Stadionie Narodowym, osiągając najlepszą oglądalność SGP w Polsce od blisko 20 lat. Dzięki transmisjom żużlowym TTV niemal potroiła wynik oglądalności pasma. Udział stacji w rynku w porze nadawania wzrósł do 4 proc., czyli o aż 183 proc. w porównaniu z tygodniami poprzedzającymi zawody.

Zrealizowane obietnice

- W TVN Warner Bros. Discovery wiemy, że sport jest jednym z najbardziej angażujących rodzajów rozrywki, dlatego konsekwentnie rozwijamy naszą sportową ofertę. Ogłaszając plany dotyczące transmisji Speedway Grand Prix na naszych platformach i antenach, zapowiadaliśmy, że relacje z najważniejszych żużlowych rozgrywek świata będą bardziej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej i to nam się bez wątpienia udało - podkreśliła Dorota Żurkowska, dyrektor Eurosportu w Polsce i członek zarządu TVN Warner Bros. Discovery.
- Bardzo się cieszę, że po sukcesach polskich oplimpijczyków, skoczków narciarskich, Igi Świątek czy Łomży Industrii Kielce w Lidze Mistrzów nasi widzowie mogli pasjonować się startami Bartosza Zmarzlika, żużlowego ambasadora TVN Warner Bros. Discovery, który zdobył trzecie w karierze mistrzostwo świata, a także m.in. Macieja Janowskiego, który w kapitalnym stylu wywalczył brązowy medal SGP - dodała.

Najlepsi komentatorzy i eksperci

Od końca kwietnia do początku października platformy i kanały TVN Warner Bros. Discovery transmitowały najważniejsze rozgrywki żużlowe świata. W Eurosporcie Extra w Playerze dostępne były wszystkie rundy Speedway Grand Prix wraz z kwalifikacjami, a także dodatkowe ujęcia z kamer umieszczonych w parku maszyn, wywiady z ekspertami i zawodnikami oraz archiwalne edycje SGP – wszystko bez reklam. Polskie rundy cyklu transmitowane były także w TTV. W Playerze relacjonowane były również drużynowe zawody Speedway of Nations. Z kolei kanały Eurosportu pokazywały rywalizację o tytuł mistrza świata U21 (SGP2) oraz U16 (SGP3).
Przez cały sezon zawody cyklu SGP relacjonowali znakomici dziennikarze i eksperci: Michał Korościel, Rafał Lewicki, Marcin Kuźbicki, Sebastian Szczęsny, Jakub Pieczatowski, Bartłomiej Ślak, Piotr Protasiewicz i Grzegorz Walasek. Ponadto zespoły TVN Warner Bros. Discovery były odpowiedzialne za produkcję telewizyjną Speedway Grand Prix na poziomie międzynarodowym, dostarczając najwyższej jakości sygnał do wszystkich nadawców cyklu na świecie.
- Skala działania, doświadczenie i fantastyczni specjaliści pracujący w TVN Warner Bros. Discovery sprawiają, że z roku na rok rośnie nasze zaangażowanie w międzynarodowe produkcje. Obsługa Speedway Grand Prix była wielkim wyzwaniem i mogę z dumą powiedzieć, że zapewniliśmy najwyższą jakość, dokładając przy tym kilka nowatorskich rozwiązań, jak kamery umieszczone w parku maszyn, dzięki czemu widzowie mogli być jeszcze bliżej zawodników - dodała Żurkowska.
Żużel był także bardzo szeroko relacjonowany na stronie internetowej eurosport.pl oraz w mediach społecznościowych Eurosportu, generując milionowe zasięgi. Dziennikarze Eurosportu przygotowali ponad 150 artykułów dotyczących Speedway Grand Prix. Z kolei w mediach społecznościowych stacji posty osiągnęły ponad 22 mln wyświetleń i przeszło 130 tys. interakcji. Najpopularniejszy post – zwycięstwo Bartosza Zmarzlika w Grand Prix Szwecji, którym przypieczętował trzeci tytuł mistrza świata – zobaczyło ponad milion użytkowników Facebooka.
Autor: red / Źródło: eurosport.pl
Powiązane tematy
Udostępnij
Reklama
Reklama