Wyniki oglądalności sportów zimowych w sezonie 2021/2022 na antenach TVN i Eurosportu

Emil Riisberg

01/04/2022, 14:18 GMT+2

Relacje na żywo z sezonu sportów zimowych osiągnęły w kanałach TVN Grupa Discovery skumulowany zasięg blisko 23 mln osób! Od listopada do marca Eurosport 1 był liderem wśród kanałów sportowych w Polsce z aż 32-procentowym udziałem w tej kategorii. W trakcie wszystkich weekendowych konkursów Pucharu Świata w skokach narciarskich transmitujący je TVN był zdecydowanie najchętniej oglądaną anteną w

Foto: Eurosport

TVN Grupa Discovery dzięki kolejnym inwestycjom poszerzyła portfolio praw sportowych i przygotowała niezrównaną ofertę dla fanów sportów zimowych, oferując im ponad 1100 godzin relacji na żywo z najważniejszych wydarzeń. Od października do marca w TVN, Metrze oraz na antenach Eurosportu i – w całości – w pakiecie Eurosportu w Playerze transmitowane były m.in. Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pekinie, kwalifikacje i konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich, Puchar Świata w biegach narciarskich, narciarstwie alpejskim, biathlonie, kombinacji norweskiej, narciarstwie dowolnym i short tracku, a także zawody w łyżwiarstwie figurowym.

Przełomowy sezon

- Jeszcze nigdy sporty zimowe nie zajmowały tak eksponowanego miejsca w naszej grupie. Byliśmy wszędzie tam, gdzie działo się coś ważnego dla polskich kibiców. Pokazywaliśmy rywalizację największych gwiazd i analizowaliśmy ich występy w innowacyjnych i angażujących studiach z udziałem świetnych ekspertów. Zapewniliśmy komentarz na najwyższym poziomie, a także nietuzinkowe rozmowy z bohaterami zimy. Mimo relatywnie małej liczby sukcesów polskich sportowców kibice cały czas ich wspierali, włączając nasze transmisje, co jest dla mnie powodem do ogromnej radości - podkreśliła Dorota Żurkowska, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Członek Zarządu TVN Grupa Discovery.
W sezonie 2021/22 kanały TVN Grupa Discovery pokazały ponad 1100 godzin transmisji ze sportów zimowych, które przyciągnęły w sumie blisko 23 miliony widzów! Najchętniej oglądaną dyscypliną były skoki narciarskie. W TVN najwyższą oglądalność osiągnął konkurs w Niżnym Tagile, a w Eurosporcie - konkurs na skoczni normalnej podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pekinie. Po raz pierwszy w historii TVN pokazał wszystkie konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich rozgrywane poza Polską. W trakcie transmisji zawodów rozgrywanych w soboty i niedziele stacja zawsze była zdecydowanym liderem rynku. Relacje ze skoków pozwoliły TVN-owi podnieść o 255 proc. swój udział w rynku w tym paśmie godzinowym rok do roku. Od listopada do marca Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w Polsce, osiągając aż 32-procentowy udział w tej kategorii.
Jednym z największych atutów sportowych relacji w TVN Grupa Discovery są komentatorzy, eksperci i prowadzący studia. W trakcie sezonu zimowego widzowie mogli usłyszeć wielkie gwiazdy polskiego sportu – Justynę Kowalczyk, Tomasza Sikorę i Mariusza Czerkawskiego. Bardzo dobrze odebrane zostały studia przy transmisjach Pucharu Świata w skokach – w TVN prowadzone przez Sebastiana Szczęsnego i Damiana Michałowskiego oraz w Eurosporcie, gdzie gospodarzami byli Michał Korościel i Paweł Kuwik. Stałymi ekspertami, którzy co tydzień barwnie opowiadali o rywalizacji na skoczni, zdradzali tajniki skoków i analizowali najważniejsze wydarzenia byli Magdalena Pałasz, Jakub Kot, Krzysztof Biegun i Wojciech Topór. Programy były pełne merytorycznej wiedzy, pasji do sportu i dobrego humoru. To cechy wyróżniające również komentarz Marka Rudzińskiego i Igora Błachuta.
Najważniejszym wydarzeniem sportowej zimy były igrzyska olimpijskie w Pekinie, które okazały się wielkim sukcesem Eurosportu i TVN Grupa Discovery. Relacje z Zimowych Igrzysk Olimpijskich śledziło ponad 9 milionów widzów. Podczas 17 dni igrzysk anteny Eurosportu osiągnęły 53 proc. udziału w oglądalności kanałów sportowych w Polsce, a Eurosport 1 był w tej kategorii zdecydowanym liderem.
Autor: red. / Źródło: eurosport.pl
Powiązane tematy
Udostępnij
Reklama
Reklama