Snooker. Neil Robertson chce zmienić format mistrzostw świata
02/09/2021, 06:43 GMT+2
Czy format snookerowych mistrzostw świata wymaga modyfikacji? Tak uważa czwarty zawodnik rankingu Neil Robertson, który dodatkowo zauważa, że turniej mógłby odbywać się poza Crucible Theatre.
Australijczyk chciałby zmiany formuły imprezy rozgrywanej od 1927 roku. 39-latek podkreśla, że miałyby one dotyczyć zarówno czasu trwania spotkań, jak i miejsca samego turnieju.
Przypomnijmy, że długość meczów w trakcie mistrzostw świata w snookerze zależy od etapu rywalizacji. W pierwszej rundzie zawodnicy grają do 10, w drugiej oraz trzeciej do 13, w półfinale do 17, a w wielkim finale do 18 wygranych frejmów.
- Mam mały problem z odbiorem mistrzostw świata. Czuję, że poszczególne starcia niepotrzebnie przeciągają się. Osobiście nie lubię tego formatu i myślę, że jest on dość przestarzały i niedostosowany do dzisiejszych czasów - powiedział w rozmowie z "The Talking Balls Podcast".
- Sam nigdy od początku do końca nie oglądałem spotkania rozgrywanego na dystansie 35 frejmów. Wielu kibiców śledzących finały najważniejszych turniejów w tourze nigdy nie będzie zaangażowanych w rozgrywkę przez cały ten czas - dodał Robertson.
Potrzeba zmiany lokalizacji
Zdobywca 20 tytułów rankingowych dodał, że nie jest fanem areny, w którym najlepsi zawodnicy spotykają się nieprzerwanie od 1977 roku. Australijczyk zaznacza, że dotyczy to jedynie początkowej fazy turnieju, w której na sali rozstawione są dwa stoły i trudno o komfort uderzeń.
- Crucible Theatre jest okropna. Nie miałbym nic przeciwko zmianie areny rozgrywek, a następnie powrotu do Sheffield na czas półfinału oraz finału - podkreślił.
- Nie jest to najlepsze miejsce do gry z punktu widzenia gracza. Nawet biorąc pod uwagę związaną z tym obiektem historię - zaznaczył.
Neil Robertson to mistrz świata z 2010 roku. Na swoim koncie ma również triumfy w takich imprezach jak UK Championship, World Grand Prix, a także European Masters.
Autor: rozniat / Źródło: Eurosport.pl, Eurosport.co.uk
Powiązane tematy
Udostępnij
Reklama
Reklama