Los mają we własnych rękach. Specjalne wydanie "Raportu z Dakaru"

Raport z Dakaru - odcinek 10. "Lepiej nie myśleć o wypadkach"
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 10. "Lepiej nie myśleć o wypadkach"Zobacz fragment 10. odcinka "Raportu z Dakaru".zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odc. 13 - na mecie
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odc. 13 - na mecieOstatni odcinek raportu to finałowe przygotowania do ostatniego etapu i reakcje na linii mety.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odc. 12 - przed ostatnią prostą
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odc. 12 - przed ostatnią prostąFilip Folczak z wizytą w alei serwisowej i na cmentarzysku samochodów. Poznamy też odpowiedź... skąd wzięła się sól na pustyni.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 11. "Po Dakarze mogę pracować w...
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 11. "Po Dakarze mogę pracować w...Zobacz fragment 11. odcinka "Raportu z Dakaru", w którym Szymon Gospodarczyk opowiada, ile razy musiał już wymieniać opony.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 11
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 11Zobacz 11. odcinek "Raportu z Dakaru".zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 10
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 10Zobacz 10. odcinek "Raportu z Dakaru".zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 9
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 9W dziewiątym odcinku "Raportu z Dakaru" Szymon Gospodarczyk, pilot Michała Goczała z zespołu Energylandia Rally Team, opowiedział, na czym polega jego praca.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 8
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 8Rajd Dakar minął półmetek, a 6. etap okazał się bardzo dobry dla polskich kierowców. Wysłannik Eurosportu Filip Folczak przygotował kolejny odcinek raportu z najtrudniejszego rajdu terenowego na świecie.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - etap 5.
Video: Eurosport Raport z Dakaru - etap 5.Wysłannik Eurosportu na Dakar Filip Folczak przygotował kolejny odcinek relacji z najtrudniejszego rajdu terenowego na świecie. zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 6
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 6Jedziesz autostradą, a tu ciężarówka z wielbłądami. Reporter Eurosportu na Rajd Dakar Filip Folczak nie przestaje odkrywać uroków Arabii Saudyjskiej.zobacz więcej wideo »Start Martina Prokopa
Video: Eurosport Start Martina ProkopaReporter Eurosportu na Rajd Dakar Filip Folczak nie przestaje odkrywać uroków Arabii Saudyjskiej.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 5. Polska radość
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 5. Polska radośćZobacz piąty odcinek "Raportu z Dakaru", w którym Filip Folczak informował o świetnej jeździe Michała Goczała z Energylandia Rally Team.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 4. Sztuka wyprzedzania
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 4. Sztuka wyprzedzaniaKolejny raport Filipa Folczaka z Rajdu Dakar 2021. zobacz więcej wideo »Raport z dakaru odc. 3
Video: Eurosport Raport z dakaru odc. 3 Raport prosto z mety pierwszego odcinka.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 3. Na mecie pierwszego odcinka...
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 3. Na mecie pierwszego odcinka...Filip Folczak tym razem raportuje z mety pierwszego OS-u. Jak wyglądał? Jakie problemy napotkali na jego trasie uczestnicy? zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 2. Co każdy zespół musi zrobić, nim...
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 2. Co każdy zespół musi zrobić,...Filip Folczak doglądał ostatnich chwil Energylandia Rally Team przed startem w Rajdzie Dakar. Raport z Dakaru codziennie w Eurosporcie 1 i Eurosport.pl.zobacz więcej wideo »Raport z Dakaru - odcinek 1
Video: Eurosport Raport z Dakaru - odcinek 1Zobacz pierwszy odcinek "Raportu z Dakaru", w którym Filip Folczak opowiada o wydarzeniach na Rajdzie Dakar.zobacz więcej wideo »Małe problemy polskiego zespołu podczas jazdy testowej
Video: Eurosport Małe problemy polskiego zespołu podczas jazdy testowejPodczas jazdy testowej jeden z samochodów polskiego zespołu Energylandia Rally Team miał problemy. Zobacz fragment pierwszego odcinka "Raportu z Dakaru".zobacz więcej wideo »Przygotowania do Rajdu Dakar w czasach epidemii koronawirusa
Video: Eurosport Przygotowania do Rajdu Dakar w czasach epidemii koronawirusaTo będzie nietypowy Rajd Dakar. Wszystko z powodu epidemii koronawirusa, która spowodowały zmiany w normalnych przygotowaniach do rywalizacji. Zobacz fragment pierwszego odcinka "Raportu z Dakaru".zobacz więcej wideo »
Pustynia nie wybacza najmniejszych błędów. Z problemami technicznymi kierowcy uczestniczący w Dakarze mają do czynienia niemal na każdym kroku. Zwykle nad ich rozwiązaniem pracuje zespół mechaników, ale podczas jednego etapu uczestnicy rajdu zdani są wyłącznie na siebie. Właśnie w tym momencie towarzyszyliśmy im z kamerą Eurosportu. Zapraszamy na specjalne wydanie "Raportu z Dakaru".
Relacje z Rajdu Dakar codziennie wieczorem w Eurosporcie i w Eurosport Playerze.
Dakar to dwanaście niezwykle wymagających etapów, wiodących przez pustynne tereny Arabii Saudyjskiej. Każdego dnia kierowcy muszą pokonać kilkaset kilometrów odcinków specjalnych. Nie znają wcześniej trasy. Szczegóły i rozmieszczenie punktów kontrolnych, na których każdy z uczestników musi się zameldować, poznają dopiero na starcie każdego etapu.
Jeden z nich jest wyjątkowy. To tzw. etap maratoński, którego pokonanie rozłożone jest aż na dwa dni. Na jego półmetku nie czeka zespół mechaników, którzy codziennie zajmują się pojazdem, podczas gdy załoga może się udać na odpoczynek. Na tym etapie z wszystkimi usterkami kierowcy muszą poradzić sobie sami.
Wszystko w rękach kierowców
- Mamy tylko sześć opon na maraton, a dwa kapcie mamy już złapane. Musimy użyć tzw. "kabanosów" - relacjonuje reporterowi Eurosportu Michał Goczał, zajęty naprawianiem przebitych opon. Ma na myśli specjalny zestaw naprawczy, którym wypełni dziury powstałe na ostrych kamieniach. - Nie wiem, czy uda się to uratować - mówi po chwili.
Sprawdzenia wymaga każdy element pojazdu, którym następnego ranka wyruszą na drugą część odcinka.
- Jutro ma być więcej kamieni. Musimy trochę zwiększyć ciśnienie w kołach, wtedy jest mniejsza szansa na przebicie. Ale jest mniej komfortowo. Samochód mocniej dostaje w kość - tłumaczy zawiłości rajdu.
Skrajnie różne emocje
Przygotowania trwają do późnej nocy. Na odpoczynek jest coraz mniej czasu, a problemy techniczne samochodu nie są jedynymi, jakie zajmują myśli kierowców. Muszą się uporać również z tym wszystkim, czego doświadczają na trasie.
- Był dziś na trasie wypadek. Dwa samochody dogoniły motocykl i próbowały go wyprzedzić. Nie użyły Sentinela (systemu do powiadamiania o wyprzedzaniu - red.) i motocyklista się przestraszył. Odbił w prawo i jeden z samochodów po nim przejechał - relacjonował Szymon Gospodarczyk. - Najlepiej byłoby o tym nie myśleć, ale to jest cały czas obok nas. To nie jest takie proste.
Do drugiej części etapu pierwsi ruszają motocykliści. W obozie ciągle jeszcze jest ciemno. Pozostali kierowcy wyruszą niebawem.
Niektórzy pojadą po wyjątkową nagrodę.
- Przepiękne widoki. Czekałem na to cały Dakar - mówi na mecie maratońskiego odcinka Marek Goczał, który przejechał go najszybciej z trójki polskich kierowców lekkich pojazdów UTV.
- To był najpiękniejszy odcinek specjalny, jaki do tej pory jechałem - wtóruje mu młodszy brat.
Polskie załogi wysoko
Dwa etapy przed końcem Rajdu Dakar trzy polskie załogi UTV są w czołówce klasyfikacji generalnej. Aron Domżała i Maciej Marton zajmują trzecie miejsce. Tuż za nimi są Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk. Starszy z braci Goczał - Marek, z pilotem Rafałem Martonem, zajmują w rajdzie 9. miejsce.
W kategorii samochodów czwarte miejsce zajmują Jakub Przygoński i Timo Gottschalk, a w klasyfikacji kierowców quadów Kamil Wiśniewski zajmuje 6. pozycję.