Zespół Kubicy wysoko w wyścigu 6h Fuji. Domowy triumf załóg Toyoty
WEC: Toyota wygrywa 6-godzinny wyścig Fuji
Video: Eurosport WEC: Toyota wygrywa 6-godzinny wyścig FujiZwycięstwo Toyoty, 6. miejsce ekipy Orlenu. zobacz więcej wideo »Kubica za kierownicą samochodu z numerem 9 w 3. treningu 24h...
Video: Eurosport Kubica za kierownicą samochodu z numerem 9 w 3. treningu 24h...Na ponad dwie godziny przed końcem trzeciego treningu 24h Le Mans za kierownicą samochodu z numerem 9 zasiadł Robert Kubica. 24h Le Mans na żywo w Eurosporcie i Eurosporcie Extra w Playerze.zobacz więcej wideo »Rozmowa z Robertem Kubicą przed startem 24h Le Mans
Video: Eurosport Rozmowa z Robertem Kubicą przed startem 24h Le MansOto co miał do powiedzenia jedyny polski kierowca na starcie wyścigu.zobacz więcej wideo »Kubica uderzył w tył samochodu Richard Mille Racing w wyścigu...
Video: Eurosport Kubica uderzył w tył samochodu Richard Mille Racing w...Niestety Robert Kubica (Orlen Prema Team) uderzył w tył samochodu Richard Mille Racing. Auto rywala obróciło się, a później Paul Loup Chatin musiał zjechać na dłuższą wizytę do boksu. WEC na żywo w Eurosporcie i Eurosporcie Extra w Playerze.zobacz więcej wideo »
Zespół Prema Orlen Team z Robertem Kubicą jako jednym z kierowców zajął 6. miejsce w klasie LMP2 podczas rozgrywanego w Japonii wyścigu 6h Fuji. Podwójny triumf w piątej rundzie długodystansowych mistrzostw świata WEC (World Endurance Championship) w klasie Hypercar odniosły dwie załogi Toyoty.
Mistrzostwa świata WEC oglądaj w Eurosporcie i w Eurosporcie Extra w Playerze
W klasie LMP2 triumfował team WRT z Robinem Frijnsem, Seanem Gelaelem i Driesem Vanthoorem, który wygrał swój drugi wyścig w sezonie. Dwa kolejne miejsca na podium w klasie zajęły prototypy ekipy Joty.
Ryzykowna strategia ekipy Polaka
W ekipie Prema Orlen Team jechał Kubica, Szwajcar Louis Deletraz, z którym w poprzednim sezonie Polak triumfował w klasyfikacji generalnej Le Mans Series, oraz debiutant Włoch Lorenzo Colombo.
Walcząc o miejsce na podium stratedzy Prema chcieli przejechać całą trasę z jednym pit stopem mniej niż rywale. Aby to się udało, wszyscy kierowcy musieli oszczędzać paliwo. To właśnie było powodem, że Kubica - jak oficjalnie potwierdził zespół - osiągał słabsze czasy od rywali. Początkowo Prema jechała na drugim, trzecim miejscu w stawce, ale w końcówce, gdy za kierownicą usiadł Deletraz, okazało się, że paliwa jest zbyt mało, aby dojechać do mety.
Na dwa okrążenia przed końcem wyścigu Szwajcar jadąc na drugiej pozycji musiał zjechać do pit stopu. Po zatankowaniu wrócił na tor na szóstym miejscu i na takim minął linię mety. W klasyfikacji generalnej Prema wywalczyła dziesiątą lokatę.
Drugi polski team Inter Europol Competition zajął 11. miejsce w LMP2 i 15. w klasyfikacji generalnej.
Dominacja Toyoty
W pięciu tegorocznych startach team Prema raz stanął na podium. W pierwszym, na torze Sebring w USA, zajął czwarte miejsce, na belgijskim Spa siódme. Najlepiej team Kubicy wypadł w drugiej połowie czerwca podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, gdzie wywalczył drugą lokatę w LMP2. Na Monzie i na Fuji uplasował się na szóstej.
W klasie Hypercar nie było niespodzianki. Na Fuji najszybsza była ekipa Toyoty GR010 Hybrid z Ryo Hirakawą, Sebastianem Buemim i Brendonem Hartleyem. Drugie miejsce także wywalczył zespół Toyoty.
W tegorocznym kalendarzu MŚ jest sześć rund. Do rozegrania została jeszcze ostatnia w Bahrajnie, zaplanowana na 12 listopada.