Popularne dyscypliny
Dyscypliny
Pokaż wszystko

Najpopularniejsze kanały sportowe w 2022 roku. Eurosport 1 liderem. Duży wzrost oglądalności Eurosportu 2

Emil Riisberg

04/01/2023, 10:09 GMT+1

Eurosport 1 był w 2022 roku najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce. Transmitowane w nim wydarzenia sportowe przyciągnęły przed odbiorniki aż 13,7 mln widzów. Miniony rok był też wyjątkowo udany dla kanału Eurosport 2, który zanotował 23-proc. wzrost oglądalności.

Eurosport 1 najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce

Foto: Eurosport

- Podsumowanie takiego roku to czysta przyjemność, bo pozwala zobaczyć, że stale się rozwijamy. Na bardzo konkurencyjnym rynku płatnych telewizji sportowych Eurosport 1 jest od lat kanałem pierwszego wyboru dla widzów, a to największa nagroda i zarazem motywacja na przyszłość dla całego naszego zespołu - powiedziała Dorota Żurkowska, Dyrektor Eurosportu w Polsce i Członek Zarządu TVN Warner Bros. Discovery.
Miniony rok w Eurosporcie 1 był wypełniony transmisjami wydarzeń sportowych na najwyższym poziomie. Stacja pokazała m.in. Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022, kwalifikacje i konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich, zawody Pucharu Świata w narciarstwie alpejskim, trzy turnieje tenisowego Wielkiego Szlema, mecze Ligi Mistrzów piłkarzy ręcznych, wyścigi kolarskie na czele z wielkimi tourami, turnieje snookerowe i wiele innych pasjonujących wydarzeń.
W 2022 transmisje sportowe w Eurosporcie 1 przyciągnęły w sumie aż 13,7 mln widzów, najwięcej spośród płatnych kanałów sportowych, co oznacza 6 proc. (756 tys.) wzrostu w stosunku do roku ubiegłego. W kategorii płatnych kanałów sportowych udział Eurosportu 1 wyniósł aż 28,5 proc. Jednocześnie Eurosport 2 był w ubiegłym roku czwartym najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce, notując wzrost oglądalności o blisko jedną czwartą (23 proc.).

Rok rekordów

Skok Dawida Kubackiego, który przyniósł mu brązowy medal igrzysk olimpijskich w Pekinie oglądało w Eurosporcie 1 aż 2,2 mln widzów. Kibice z zapartym tchem śledzili również turnieje tenisowego Wielkiego Szlema i wielkie sukcesy Igi Świątek. Finałowe mecze Polki w Roland-Garros i US Open transmitowane były równolegle w TVN i Eurosporcie 1, przynosząc rekordową oglądalność w historii wielkoszlemowych relacji w Polsce. Transmisje z obu turniejów cieszyły się na antenach Eurosportu najwyższą oglądalnością w historii.
Wspaniałym osiągnięciem mogą pochwalić się piłkarze ręczni Łomży Industrii Kielce, których finałowe starcie w Lidze Mistrzów w decydujących momentach przyciągnęło do Eurosportu 1 ponad milion widzów. Z kolei Speedway Grand Prix Polski rozegrane na Stadionie Narodowym w Warszawie oglądało w TTV ponad 440 tys. widzów, co było najlepszym od blisko 20 lat wynikiem telewizyjnych relacji z indywidualnych mistrzostw świata na żużlu w Polsce.

Coraz bogatsza sportowa oferta w kanałach TVN Warner Bros. Discovery

- To był przełomowy rok, w którym sport szerzej zagościł na ogólnopolskich, bezpłatnych kanałach TVN Warner Bros. Discovery - podkreśliła Żurkowska. - Sport i emocje, które ze sobą niesie łączą ludzi, a my chcemy, aby naszym transmisjom przyświecała moc wspólnego kibicowania. Dlatego sport zajmuje coraz ważniejsze miejsce także w kanałach otwartych.
- Widzowie mogli oglądać skoki narciarskie i finałowe mecze Igi Świątek w Roland-Garros i US Open w TVN, polskie rundy Speedway Grand Prix w TTV, biegi narciarskie kobiet i niektóre mecze reprezentacji Polski w piłce ręcznej w Metrze. Już niebawem po raz pierwszy w historii TVN będzie transmitować rywalizację podczas mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym. Zapowiada się więc kolejny niesamowicie emocjonujący, sportowy rok - podsumowała szefowa polskiego Eurosportu.
Autor: red / Źródło: eurosport.pl
dołącz do Ponad 3 miliony użytkowników w aplikacji
Bądź na bieżąco z najnowszymi newsami, wynikami i sportem na żywo
Pobierz
Powiązane tematy
Udostępnij
Reklama
Reklama